Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

« Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΣΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ »

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης σαράντα ημερών από την οσιακή κοίμηση του Γέροντος Εφραίμ, Δικαίου της Σκήτης του Αγίου Ανδρέου Αγίου Όρους, θα ήθελα να γράψω κάποιες σκέψεις ως έκφραση ευγνωμοσύνης προς το σεβάσμιο πρόσωπό του.

Όταν πρωτοπήγα στο Άγιον Όρος το έτος 1988 είχα την ιδιαίτερη ευλογία να γνωρίσω τον π. Εφραίμ, που τότε ήταν αδελφός της Ιεράς Μονής Φιλοθέου. Εξομολογήθηκα σε αυτόν και θυμάμαι έντονα τη γλυκύτητα και την επιείκειά του. Στο τέλος της εξομολόγησης μου έφερε διάφορες ευλογίες, τις οποίες τις πήρα με μεγάλη χαρά.
Από τότε άρχισε η επικοινωνία μου με τον Γέροντα Εφραίμ. Μία επικοινωνία η οποία γινόταν με διάφορους τρόπους και κράτησε όλα αυτά τα χρόνια. Οι επιστολές του Γέροντα για διάφορα θέματα που με απασχολούσαν ήταν ουσιαστικές και με βοήθησαν πολύ στη ζωή μου.
Το 1992 που ξαναπήγα στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στην Ιερά Μονή Φιλοθέου, ο π. Εφραίμ είχε γίνει Ηγούμενος της ιστορικής αυτής Μονής. Είχε διαδεχθεί τον άγιο Γέροντά του π. Εφραίμ, ο οποίος κατόπιν ανέπτυξε μεγάλη πνευματική δραστηριότητα στην Αμερική και στον Καναδά, αφού εκεί ίδρυσε δεκαεννέα Μοναστήρια. Ιδιαίτερα έγινε γνωστός ως ο Γέροντας της Αριζόνας!
Το έτος 1997 βρισκόμουν σε μία δύσκολη φάση της ζωής μου και έγινε ένα συγκλονιστικό γεγονός. Ήταν 27 Οκτωβρίου. Ο Γέροντας Εφραίμ με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι θα ερχόταν στο πατρικό μου σπίτι, προκειμένου να τον φιλοξενήσουμε. Αλλού πήγαινε, δεν είχε προγραμματίσει κάτι τέτοιο, αλλά έλαβε πληροφορία ότι έπρεπε να με συναντήσει. Και τότε είχα την ευλογία να εξομολογηθώ στο άγιο πετραχήλι του. Από τότε άλλαξαν πολλά πράγματα στη ζωή μου.
Εκκλησιασθήκαμε την επόμενη ημέρα, 28 Οκτωβρίου, στον Ιερό Ναό Αναλήψεως Ψαροφαΐου Πατρών, επισκεφθήκαμε την Κατασκήνωση του αειμνήστου Αρχιμανδρίτου Γερβασίου Παρασκευόπουλου και προσκυνήσαμε τον τάφο του.
Το έτος 2002 που πήγα πάλι στο Άγιον Όρος με συγγενικά μου πρόσωπα, ήταν Δικαίος στην Σκήτη του Αγίου Ανδρέου, η οποία τότε βρισκόταν σε διαδικασία αναστήλωσης. Τώρα πλέον έχει γίνει μία πανέμορφη Σκήτη χάρη στις προσπάθειες του αειμνήστου Γέροντα και της σεβαστής του συνοδείας!
Και άλλες φορές εξομολογήθηκα στον Γέροντα Εφραίμ, Τον συμβουλεύθηκα για θέματα σχετικά με την Ιερωσύνη και τον Γάμο μου. Η βοήθειά του ήταν συνεχής. Ακόμη και όταν δεν επικοινωνούσαμε, είμαι σίγουρος, προσευχόταν για την ελαχιστότητά μου!
Δεν θα ήθελα να γράψω άλλα πράγματα που μου συνέβησαν από την επικοινωνία μου αυτή με τον άγιο Γέροντα Εφραίμ. Το τι ήταν ο Γέροντας το γνωρίζουν πολύ καλά η αγία συνοδεία του, τα πνευματικά του παιδιά και οι πολυάριθμοι προσκυνητές της Σκήτης του Αγίου Ανδρέου στο Άγιον Όρος. Προσωπικά αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω δύο λόγια για την μεγάλη αυτή εκκλησιαστική προσωπικότητα!
Εύχομαι από τον Ουρανό πλέον να πρεσβεύει για όλους εμάς και ιδιαίτερα για εμένα τον αμαρτωλό, προκειμένου να σωθούμε ψυχικά και να βρεθούμε μαζί του στην αιωνιότητα και φυσικά όλοι μαζί με τον Χριστό μας, την Παναγία μας και τους Αγίους μας! Ας έχουμε την ευχή του αγίου Γέροντος Εφραίμ! Αιωνία η μνήμη του!

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Κ. Γιαννακόπουλος

3 σχόλια:

  1. Μεγάλη ευλογία πάτερ Βασίλειε που γνώρισες από κοντά αυτόν τον φωτισμένο άνθρωπο του Κυρίου μας. Αιωνία η μνήμη του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Αντώνη, Χριστός Ανέστη! Να έχουμε την ευχή του Γέροντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος πάτερ Βασίλειε! Αμην την ευχή του να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή