Οι μαθητές
που μετείχαν στη φετινή Βουλή των Εφήβων αποδείχθηκαν ωριμότεροι από πολλούς
ενηλίκους που διευθύνουν τις τύχες του τόπου. Χαρακτηριστικές ήσαν οι παρεμβάσεις
τους υπέρ των Αρχαίων Ελληνικών, των ορθόδοξων Θρησκευτικών και των μαθητικών
παρελάσεων, οι οποίες ανάγκασαν τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη να καταφύγει σε
ανακριβείς και ανιστόρητες απαντήσεις. Στον μαθητή που είπε ότι τα αρχαία
ελληνικά είναι η ρίζα των νέων ελληνικών και ότι δεν μπορεί ένα φυτό να
επιβιώσει χωρίς ρίζες, ο υπουργός απήντησε ότι τα αρχαία είναι νεκρή γλώσσα!
Κι όμως, κ.
Φίλη, δεν μπορείτε να χαρακτηρίζετε «νεκρή» μία μορφή της ενιαίας ελληνικής, η
οποία χρησιμοποιείται καθημερινά εδώ και πολλούς αιώνες στη θεία λατρεία και
στις ακολουθίες της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι νεκρή η αρχαία ελληνική, η
οποία δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί καινούργιες λέξεις στα νέα
ελληνικά, αλλά και στη διεθνή ορολογία (π.χ. τηλεματική). Δεν είναι νεκρή η
αρχαία ελληνική, στην οποία βασίζεται η σύγχρονη ιατρική ορολογία. Οταν ο
επιστήμονας, αλλά και ο μη ειδικός, αναφέρεται σε ωάρια, υδατάνθρακες, οισοφάγο
κ.λπ. αποδεικνύει καθημερινά πόσο απαραίτητη είναι σήμερα η εκμάθηση των παλαιοτέρων
μορφών της γλώσσας μας.
Είναι
ανιστόρητη και ανακριβής η απάντησή σας για τις παρελάσεις, κ. υπουργέ. Είπατε
στους μαθητές ότι είναι μία μορφή στρατιωτικοποιήσεως και ότι καθιερώθηκαν από
τη δικτατορία του Ιωάννου Μεταξά το 1937. Το να διδάσκει το σχολείο στα παιδιά
μας να περπατούν με αγέρωχο παράστημα και με πειθαρχημένο και συντονισμένο βήμα
είναι στρατιωτική άσκηση; Δεν θα τους χρειαστούν η πειθαρχία και ο συντονισμός
στην επαγγελματική ζωή τους; Μήπως πρέπει να αλλάξετε τους συμβούλους που σας έδωσαν
λανθασμένες ιστορικές πληροφορίες; Σας ενημερώνουμε, λοιπόν, ότι μαθητικές
παρελάσεις υπήρχαν πριν από τον Μεταξά. Το 1920 στην ελεύθερη Σμύρνη παρήλασαν
τα σχολεία της πόλεως με ελληνικές σημαίες μπροστά στον μητροπολίτη Χρυσόστομο
που μαρτύρησε το 1922. Το 1921 όλα τα σχολεία των Αθηνών παρήλασαν στους
κεντρικούς δρόμους για να τιμήσουν τα 100 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής
Επαναστάσεως. Το καταγράφουν οι εφημερίδες της εποχής.
Ισχυρίζεστε,
κ. Φίλη, ότι τα Θρησκευτικά σήμερα διδάσκονται με τρόπο κατηχητικό. Λάθος. Τα
βιβλία που καθιερώθηκαν μετά το 2003 δεν παρέχουν κατήχηση, αλλά πληροφόρηση,
πάντα υπό το ορθόδοξο πρίσμα. Αλλωστε στη Β' Λυκείου διδάσκονται και τα άλλα
θρησκεύματα. Προτείνετε ένα σχολείο «ουδετερόθρησκο». Αυτή η ορολογία χρησιμοποιείται
στη Γαλλία, όπου υπάρχει ακόμη έντονη επίδραση από τα αντιχριστιανικά μηνύματα
της Γαλλικής Επαναστάσεως. Την Ελλάδα, κ. Φίλη, την απελευθέρωσαν συνειδητοί
ορθόδοξοι χριστιανοί και όχι ουδετερόθρησκοι. Σεβαστείτε την ορθόδοξη
κληρονομιά μας, το Σύνταγμα και τις δικαστικές αποφάσεις. Όχι άλλες
ανακρίβειες!
«ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»,
17.07.2016, ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ 242.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου