Κυριακή 14 Απριλίου 2019

« ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ »


Στο σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα, αγαπητοί μου φίλοι, ο Απόστολος Παύλος κάνει μία σύγκριση των Αρχιερέων της Παλαιάς Διαθήκης με τον μόνο αληθινό Αρχιερέα, τον Κύριό μας Ιησού Χριστό. Για να κατανοήσουμε όμως αυτή τη σύγκριση θα πρέπει πρώτα να αναφέρουμε επιγραμματικά το έργο των παλαιών Αρχιερέων. Κάθε Αρχιερέας στην Παλαιά Διαθήκη είχε μόνο αυτός το δικαίωμα να εισέρχεται μία φορά το χρόνο στα Άγια των Αγίων και να προσφέρει εκεί τη θυσία του Εξιλασμού. Στα Άγια των Αγίων έμπαινε εκείνη την ημέρα τρεις φορές. Την πρώτη φορά κρατώντας χρυσό θυμιατήριο. Έπειτα θυσίαζε στην αυλή του Ναού ένα μοσχάρι και έμπαινε στα Άγια των Αγίων για δεύτερη φορά κρατώντας μία λεκάνη με το αίμα του ζώου. Και ράντιζε επτά φορές για να εξιλεωθεί για τις δικές του αμαρτίες. Κατόπιν έβγαινε πάλι έξω και θυσίαζε ένα τράγο. Και προχωρούσε για τρίτη φορά στα Άγια των Αγίων, όπου ράντιζε με το αίμα του τράγου, προκειμένου να εξιλεωθεί ο λαός από τις αμαρτίες του.
Στο ιερό κείμενο λοιπόν ο Απόστολος Παύλος μας εξηγεί ένα μεγάλο μυστήριο. Μας λέει ότι ο Χριστός ως Αρχιερέας των μελλοντικών αγαθών δεν μπήκε στον Ναό του Σολομώντα για να προσφέρει τη θυσία Του. Αλλά μπήκε μέσα από έναν ανώτερο ναό που δεν κατασκευάσθηκε από ανθρώπους. Δεν ανήκε δηλαδή στην κτίση αυτή. Αυτός ο ναός ήταν το Σώμα Του. Το τίμιο Σώμα Του ήταν ο τελειότερος Ναός του Θεού Λόγου. Τον Ναό αυτό του Σώματος του Χριστού τον κατασκεύασε το Άγιο Πνεύμα την ώρα του Ευαγγελισμού της Παναγίας. Το πανάγιο Σώμα του Κυρίου μας ήταν και είναι αιωνίως ο τελειότερος Ναός της Θεότητας. Μέσα σε αυτό κατοικεί ο Ίδιος ο Θεός. Ο Κύριός μας λοιπόν δια του Σώματός Του εισήλθε στα αληθινά Άγια των Αγίων, στο υπερουράνιο θυσιαστήριο και πρόσφερε εκεί την Αρχιερατική Του θυσία. Ήταν ο Ίδιος και Ναός και Αρχιερέας.
Για την ατίμητη αυτή θυσία Του ο Αρχιερέας Χριστός δεν χρησιμοποίησε το αίμα τράγων και μόσχων, αλλά με το δικό Του Αίμα μπήκε για πάντα στα επουράνια Άγια. Και εξασφάλισε για εμάς όχι προσωρινή απολύτρωση, αλλά αιώνια. Το αίμα των ταύρων και τράγων εξάγνιζε τους μολυσμένους από την αμαρτία ανθρώπους μόνο εξωτερικά. Έτσι με τον τρόπο αυτό μπορούσαν να συμμετάσχουν στη λατρεία χωρίς να υποστούν κάποια τιμωρία για τις αμαρτίες τους. Μπορεί όμως να συγκριθεί το Αίμα του Κυρίου με το αίμα των ζώων, που προσέφεραν στην Παλαιά Διαθήκη; Ο Ιησούς Χριστός, ο Μέγας Αρχιερέας, προσέφερε στον Θεό Πατέρα Του ολοκληρωτικά τον εαυτό Του καθαρό από κάθε αμαρτία. Γι’ αυτό και μπορεί να καθαρίσει τη συνείδησή μας από τα έργα της αμαρτίας και να αξιώσει όλους μας να λατρεύουμε τον αληθινό Θεό. Είναι ο Χριστός Αυτός που μας οδηγεί στην αληθινή σχέση μας με τον Θεό.
Ο Χριστός λοιπόν έγινε θύτης, θύμα και θυσιαστήριο για να συμφιλιώσει τον άνθρωπο με τον Θεό. Επικύρωσε ανεξίτηλα με το Αίμα Του τη νέα συνθήκη Του, την Καινή Διαθήκη. Και το άσπιλο αυτό Αίμα Του που έχυσε πάνω στον Σταυρό δεν το προσέφερε σε κάποιο επίγειο θυσιαστήριο ή στον Ναό του Σολομώντα, αλλά το προσέφερε ως θυσία ευάρεστη στο υπερουράνιο θυσιαστήριο, στα αληθινά Άγια. Εκεί το προσέφερε ο αναμάρτητος για τις αμαρτίες του λαού Του ως πνευματική θυσία ανεκτίμητης αξίας. Στο υπερουράνιο θυσιαστήριο εισήλθε ως πρόδρομος για το ανθρώπινο γένος. Προετοίμασε τον τόπο για να μπορούμε να εισέλθουμε κι εμείς εκεί στον αιώνιο θρόνο Του. Αρκεί βέβαια να το θελήσουμε. Ο Χριστός δεν θα έλθει με το ζόρι να μας πάρει κοντά Του. Χρειάζεται και η δική μας θετική ανταπόκριση. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να μείνουμε μακριά από τον Χριστό.
Αυτό βέβαια θα πραγματοποιηθεί μετά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας. Όμως και από αυτή τη ζωή οι πιστοί έχουμε τη δυνατότητα να προγευόμαστε την είσοδό μας στα Άγια των Αγίων του ουρανού. Κάθε φορά που μετέχουμε στο ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, μπορούμε  και πρέπει να βιώνουμε πνευματικά την είσοδό μας στην αιωνιότητα. Ο Χριστός μας προσφέρει το πανάχραντο Σώμα Του και το τίμιο Αίμα Του. Αυτός επιτελεί την ίδια θυσία. Αυτήν που προσέφερε τότε στο υπερουράνιο θυσιαστήριο, την ίδια παρέχει και σε εμάς. Και γινόμαστε κι εμείς θυσιαστήρια πνευματικά. Το τίμιο Αίμα Του και το άχραντο Σώμα Του μας καθιστά ναούς ιερούς και δοχεία της Χάριτός Του. Καθαρίζει τον νου και την ψυχή μας. Νεκρώνει μέσα μας τη φθορά και τα πάθη μας. Καλλωπίζει την ψυχή μας. Μας μεταμορφώνει ψυχικά, μας κάνει ανθρώπους του Θεού.
Αγαπητοί μου φίλοι, ο Χριστός μας προσφέρει σε κάθε Θεία Λειτουργία το άχραντο Σώμα Του και το τίμιο Αίμα Του. Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί που είμαστε οφείλουμε να κοινωνάμε συχνά, αφού βέβαια προετοιμαζόμαστε με καθαρή και λεπτομερή Εξομολόγηση σε Πνευματικό πατέρα. Δεν πρέπει να κοινωνάμε απροετοίμαστοι. Δεν πρέπει να κοινωνάμε δύο τρεις φορές το χρόνο. Πρέπει να κοινωνάμε συχνά. Η Θεία Κοινωνία δεν είναι βραβείο. Τη λαμβάνουμε για να παίρνουμε δύναμη και να συνεχίζουμε τον πνευματικό μας αγώνα. Στην Παλαιά Διαθήκη χρησιμοποιούσαν αίμα ζώων για να καθαρισθούν οι θρησκευτικά ακάθαρτοι. Τώρα που βρισκόμαστε στην εποχή της Χάριτος μας δίνεται η ευλογία από τον Χριστό να μπορούμε να λαμβάνουμε το άχραντο Σώμα Του και το τίμιο Αίμα Του. Ας μην αδιαφορούμε, αλλά «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης» να πλησιάζουμε το Ποτήριο της Ζωής.
Με αγάπη Χριστού,
π. Βασίλειος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου