Κυριακή 7 Μαΐου 2017

« ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ »


Το σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα, αγαπητοί μου φίλοι, μας παρουσιάζει δύο θαύματα. Το ένα είναι η θεραπεία του Αινέα, που ήταν παράλυτος επί οκτώ έτη, και το άλλο η ανάσταση της Ταβιθά, η οποία ήταν πιστή Χριστιανή αφοσιωμένη στα έργα της φιλανθρωπίας. Τα θαύματα αυτά είναι συγκλονιστικά για τον ανθρώπινο νου. Ο Απόστολος Πέτρος τα επιτέλεσε, όχι για να εντυπωσιάσει ή να κερδίσει τη δόξα των ανθρώπων, αλλά για να οδηγήσει και άλλες ψυχές στην αιώνια σωτηρία. Γι’ αυτό και, όταν επρόκειτο να θεραπεύσει τον Αινέα που ήταν παράλυτος, φώναξε δυνατά ώστε να τον ακούσουν όλοι: «Αινέα, ιάταί σε Ιησούς ο Χριστός» (ΠΡΑΞ. 9, 34). Δεν του είπε ότι τον γιατρεύει ο Απόστολος Πέτρος, αλλά ο Χριστός. Με τον τρόπο αυτό ήθελε να ωφελήσει τους ανθρώπους και όχι να δοξασθεί ο ίδιος. Παρουσιάζει στους ανθρώπους τον πραγματικό Ιατρό, τον Ιησού Χριστό.
Αυτός ακριβώς ο λόγος του Αποστόλου Πέτρου μας δίνει την αφορμή να υπογραμμίσουμε ότι ο Χριστός είναι Αυτός που ενεργεί τα θαύματα στη ζωή των Αγίων, αλλά και τελεσιουργεί τα Ιερά Μυστήρια μέσα στην Εκκλησία. Είναι πραγματικά άξιο ιδιαίτερης προσοχής το γεγονός ότι ο Απόστολος Πέτρος δεν περιορίζεται στη θεραπεία του παραλύτου Αινέα, αλλά φροντίζει παράλληλα, ώστε να γίνει αμέσως φανερό ποιος είναι ο πραγματικός αυτουργός της θεραπείας, δηλαδή ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός. Και σε άλλη παρόμοια περίπτωση ο ίδιος Απόστολος, όταν του ζήτησαν να δώσει εξηγήσεις ενώπιον του Ιουδαϊκού Συνεδρίου για τη θεραπεία ενός εκ γενετής χωλού, δεν δίστασε να ομολογήσει ότι την θεραπεία την έκανε με την επίκληση του ονόματος του Χριστού. «Εν τω ονόματι Ιησού Χριστού του Ναζωραίου, ον υμείς εσταυρώσατε, ον ο Θεός ήγειρεν εκ νεκρών, εν τούτω ούτος παρέστηκεν ενώπιον υμών υγιής» (ΠΡΑΞ. 4, 10), τους είπε.
Η άμεση εξάρτηση των Αγίων από τη δύναμη του Κυρίου φαίνεται ξεκάθαρα και από το γεγονός ότι προσεύχονται θερμά και επικαλούνται με πίστη την βοήθεια του παντοδύναμου Θεού πριν πραγματοποιήσουν κάποιο θαύμα. Αυτή είναι και η βασική διαφορά των θαυμάτων των Αγίων από τα θαύματα του Κυρίου. Έτσι βλέπουμε ότι ο Προφήτης Ηλίας πρώτα προσευχήθηκε θερμά και ύστερα ανέστησε τον υιό της χήρας των Σαρεπτών. Το ίδιο και ο Απόστολος Πέτρος, όπως μας πληροφορεί το σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα, γονάτισε, προσευχήθηκε και ύστερα ανέστησε την Ταβιθά. Αντίθετα ο Χριστός είπε απλώς ένα λόγο στον υιό της χήρας της Ναΐν που είχε πεθάνει: «Νεανίσκε, σοι λέγω, εγέρθητι» (ΛΟΥΚΑ 7, 14)ˑ στην κόρη του Ιαείρου: «Το κοράσιον, σοι λέγω, έγειρε» (ΜΑΡΚ. 5, 41)ˑ και στον ήδη τεσσάρων ημερών νεκρό Λάζαρο: «Λάζαρε, δεύρο έξω» (ΙΩΑΝ. 11, 43). Και τα θαύματα αυτά έγιναν χωρίς καμία άλλη επίκληση.
Η δύναμη αυτή του Κυρίου που ενεργεί κάθε θαύμα είναι η ίδια που τελεσιουργεί και τα Ιερά Μυστήρια μέσα στην Εκκλησία. Ο πραγματικός τελεσιουργός των Ιερών Μυστηρίων δεν είναι ο Επίσκοπος ή ο Ιερέας, αλλά ο Μέγας Αρχιερέας Ιησούς Χριστός. Έτσι μπορεί μεν να βλέπουμε με τους σωματικούς οφθαλμούς μας τον Ιερέα να προσφέρει την αναίμακτη θυσία, αλλά στην πραγματικότητα ο Κύριος Ιησούς είναι ο «προσφέρων» και συγχρόνως «ο προσφερόμενος». Όπως μας διδάσκει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Πατήρ και Υιός και Άγιον Πνεύμα πάντα οικονομείˑ ο δε ιερεύς την εαυτού δανείζει γλώτταν, και την εαυτού παρέχει χείρα» (ΕΠΕ 14, 716). Δηλαδή, «τα πάντα γίνονται από τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. Ο ιερέας απλώς δανείζει την γλώσσα του και διαθέτει το χέρι του». Στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας φανερώνεται η δύναμη του Θεού.
Συνεπώς κάθε φορά που προσερχόμαστε στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας, ας στεκόμαστε με ιερό δέος και συναίσθηση ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είναι ενώπιόν μας και τελεί τα άγια Μυστήρια. Αυτός μας συγχωρεί τις αμαρτίες στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως, Αυτός μας μεταδίδει το Σώμα Του και το Αίμα Του όταν κοινωνάμε, Αυτός ευλογεί τον γάμο, Αυτός τελεί την Βάπτιση και το Χρίσμα, Αυτός χειροτονεί τους κληρικούς και των τριών βαθμίδων (Επισκόπους, Ιερείς και Διακόνους), Αυτός παρέχει την ίαση στους ασθενείς με το Ιερό Ευχέλαιο. Τα πάντα μέσα στην Εκκλησία γίνονται από τον Θεό. Τα Μυστήρια της Εκκλησίας δεν είναι δημιουργημένα από ανθρώπους, αλλά από τον Ίδιο τον Τριαδικό Θεό, προκειμένου εμείς οι άνθρωποι να τα χρησιμοποιούμε και να σωζόμαστε. Να οδηγούμαστε με τον τρόπο αυτό στην Βασιλεία του Θεού.
Αγαπητοί μου φίλοι, η ζωή της Εκκλησίας μας είναι γεμάτη από θαύματα. Ακούμε, διαβάζουμε ή έχουμε και προσωπική πείρα από θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας και όλων των Αγίων της Εκκλησίας μας στην καθημερινότητά μας. Όπως όμως ο Απόστολος Πέτρος, έτσι και όλοι οι Άγιοι μας διδάσκουν με την ταπείνωση που τους διακρίνει, ότι ο Χριστός επιτελεί τα θαύματα. Εκείνος ενεργεί δια των Αγίων Του και των λειτουργών Του και μας χαρίζει ίαση ψυχής και σώματος, δύναμη, χάρη και αγιασμό. Η Παναγία και οι Άγιοι είναι οι μεσίτες μας προς τον Κύριο. Εκείνον λοιπόν ας αναγνωρίζουμε ως κύριο Ευεργέτη μας και ας Τον ακολουθούμε πιστά, τηρώντας τις άγιες εντολές Του, για να βρούμε κοντά Του τη λύτρωση και τη σωτηρία μας. Μόνο κοντά στον Χριστό θα βρούμε ανάπαυση στις ψυχές μας και πουθενά αλλού. Χριστός Ανέστη!
Με αγάπη Χριστού Αναστάντος,
π. Βασίλειος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου