Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2017

« ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ »


Στο σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα, αγαπητοί μου φίλοι, ο Απόστολος Παύλος απαντά σε ένα σαθρό επιχείρημα που κάποιοι πιστοί έλεγαν: «Πάντα μοι έξεστιν» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 12). Υποστήριζαν, πως ελευθερώθηκαν από τον νόμο της Παλαιάς Διαθήκης και πλέον μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Και τους απαντά ο θείος Απόστολος: «Σωστά, όλα όμως δεν είναι προς το συμφέρον» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 12). Και πράγματι όλα μπορούμε να τα κάνουμε, αλλά δεν μας συμφέρουν όλα. Δεν πρέπει να υποδουλωθούμε σε τίποτα. Και αναφέρει δύο παραδείγματα δουλείας, την υποδούλωση στα φαγητά  και την υποδούλωση στις σαρκικές ηδονές. Λέει λοιπόν ότι τα φαγητά έχουν γίνει για τη συντήρησή μας και όχι για μία άσωτη και τριφηλή ζωή. Άλλωστε ο Θεός στην αιώνια ζωή θα καταργήσει τα φαγητά. Μπορούμε λοιπόν να τρώμε ότι φαγητό επιθυμούμε, αρκεί μόνο να μην γινόμαστε κοιλιόδουλοι και ακρατείς.
Στη συνέχεια ο Απόστολος Παύλος αναφέρεται στην υποδούλωση στις σαρκικές ηδονές. Και λέει ότι το ανθρώπινο σώμα δεν δημιουργήθηκε για να αμαρτάνει με την πορνεία, αλλά για να ανήκει στον Κύριο. Το σώμα μας είναι ιερό και αιώνιο. Αν και θα διαλυθεί με τον θάνατό μας, ο Θεός θα το αναστήσει στην Δευτέρα Παρουσία Του, προκειμένου να ζήσει αιώνια μαζί με την ψυχή μας. Γιατί, μην ξεχνάμε, είμαστε δισυπόστατοι. Αποτελούμαστε από σώμα και ψυχή. Τα μέλη του σώματός μας είναι μέλη του Χριστού. «Ουκ οίδατε ότι τα σώματα υμών μέλη Χριστού εστιν; άρας ουν τα μέλη του Χριστού ποιήσω πόρνης μέλη; μη γένοιτο» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 15). Όποιος υποδουλώνεται στις σαρκικές ηδονές, γίνεται ένα σώμα με αυτούς που αμαρτάνει. Αμαρτάνει στο ίδο του το σώμα. «Όποιος όμως ενώνεται με τον Κύριο, γίνεται ένα πνεύμα μαζί Του» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 17).   
Γι’ αυτό καταλήγει ο Απόστολος Παύλος: «Μακριά λοιπόν από την πορνεία! Κάθε άλλο αμάρτημα που μπορεί να διαπράξει κανείς βρίσκεται έξω από το σώμα τουˑ αυτός όμως που πορνεύει βεβηλώνει το ίδιο του το σώμα» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 18). Με τα δύο αυτά παραδείγματα που αναφέρει ο Απόστολος θέλει να τονίσει την αξία και την ιερότητα του ανθρωπίνου σώματος. Και υπογραμμίζει ότι το σώμα μας δεν πρέπει να γίνεται υποχείριο των ηδονών. Δεν έχουμε δικαίωμα λοιπόν να καταστρέφουμε και να ατιμάζουμε το σώμα μας με τις καταχρήσεις, τα άμετρα φαγοπότια και τις οινοποσίες και κάθε παράνομη σαρκική σχέση. Και παράνομη θεωρείται κάθε σαρκική σχέση, που γίνεται πριν από τον γάμο και εκτός του γάμου. Μόνο μέσα στον θρησκευτικό γάμο, η σαρκική σχέση ευλογείται από τον Θεό. Δεν μας ανήκει το σώμα μας. Είναι ιερό και ανήκει στον Κύριο.
Στη συνέχεια ο Απόστολος Παύλος τονίζει ότι το σώμα μας είναι ιερό, όχι μόνο διότι είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά και διότι είναι κατοικητήριο και ναός του Αγίου Πνεύματος. Το Άγιο Πνεύμα κατοικεί μέσα μας για να κατευθύνει και να αγιάζει τη ζωή μας, να μας πλουτίζει με τα άπειρα δώρα και χαρίσματά του. Και έπειτα, για το σώμα το δικό μας, για να μην οδηγηθεί στην αιώνια κόλαση μαζί με την ψυχή μας, ο Χριστός έχυσε το Αίμα Του. Και μας εξαγόρασε με το πιο βαρύ τίμημα, με το ατίμητο Αίμα Του. Αντί λοιπόν να μολύνουμε το σώμα μας με κάθε αισχρή πράξη και να αμαυρώνουμε την ψυχή μας με κάθε πονηρή σκέψη και επιθυμία, έχουμε χρέος να δοξάζουμε τον Θεό και με το σώμα μας και με την ψυχή μας, τα οποία ανήκουν στον Θεό. Αυτά φυσικά αν τα ακούσουν άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία, θα μας ειρωνευθούν και θα μας περιγελάσουν. Δεν θα κατανοήσουν τίποτα.
Το σώμα μας λοιπόν έχει ανυπολόγιστη αξία, αφού γίνεται ναός του Αγίου Πνεύματος, κατοικητήριο του Θεού. Αυτή η είσοδος της Χάριτος του Θεού μέσα στο σώμα μας συντελέσθηκε αρχικά με το ιερό Βάπτισμα, όπου ενδυθήκαμε τον Ίδιο τον Χριστό. Κατόπιν με το Άγιο Χρίσμα δεχθήκαμε μέσα μας το Άγιο Πνεύμα και όλες τις δωρεές Του. Και με την Θεία Ευχαριστία παίρνουμε μέσα μας το Άχραντο Σώμα και το Τίμιο Αίμα του Χριστού. Γινόμαστε σύσσωμοι και σύναιμοι Χριστού. Γινόμαστε θεοφόροι. Μέσα στην Χάρη των Ιερών Μυστηρίων το σώμα μας γίνεται Αγία Τράπεζα, που φιλοξενεί τον Ίδιο τον Θεό. Όπου κι αν πάμε, γύρω μας, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, λιτανεύουμε μέσα στο σώμα μας σε μία αδιόρατη και μυστική ιερουργία τον Ίδιο τον Θεό. Και με αυτόν τον τρόπο αγιάζεται όλος ο κόσμος γύρω μας. Και τότε κάνουμε την καλύτερη ιεραποστολή με το παράδειγμά μας.
Αγαπητοί μου φίλοι, με φόβο και τρόμο να στεκόμαστε μπροστά στην ιερότητα του σώματός μας. Και αν πολλοί γύρω μας το ατιμάζουν και το εξευτελίζουν και το βλέπουν αποκλειστικά και μόνο ως αντικείμενο απολαύσεων και ηδονών, εμείς που βρισκόμαστε στον ιερό χώρο της Εκκλησίας, γνωρίζουμε το μεγάλο μυστήριο που κρύβει το σώμα μας. Γνωρίζουμε ότι είναι ναός του Αγίου Πνεύματος. Έχουμε χρέος λοιπόν να διατηρούμε το σώμα μας αγνό, εφόσον μέσα σε αυτό κατοικεί ο Ίδιος ο Θεός. Αυτό το θεόπλαστο και θεοφόρο σώμα μας πρέπει να το αντιπροσφέρουμε στον Θεό, προκειμένου να το καθιστά Εκείνος δοχείο της Χάριτός Του. Για να το αγιάζει και να το αναστήσει στην αιώνια ζωή ένδοξο και άφθαρτο. Και τότε θα αντανακλά αιωνίως την δόξα Του.
Με αγάπη Χριστού,
π. Βασίλειος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου