Κυριακή 13 Μαρτίου 2022

« ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ »

Το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα, αγαπητοί μου φίλοι, μας μεταφέρει στην Γαλιλαία. Εκεί ο Χριστός βρήκε τον Φίλιππο, που καταγόταν από την Βηθσαϊδά και τον κάλεσε να γίνει μαθητής Του. Ο Κύριος είχε ήδη καλέσει κοντά Του τους πρώτους μαθητές Του, τον Ανδρέα, τον Ιωάννη και τον Πέτρο. Αμέσως ο Φίλιππος έτρεξε στον φίλο του Ναθαναήλ και με ενθουσιασμό του ανακοίνωσε την ευχάριστη είδηση: «Αυτόν που προανήγγειλε ο Μωϋσής στο Νόμο και οι Προφήτες τον βρήκαμε· είναι ο Ιησούς, ο γιος του Ιωσήφ από την Ναζαρέτ» (ΙΩΑΝ. 1, 46). Ο δε Ναθαναήλ τον ρώτησε: «Μπορεί από την Ναζαρέτ να βγει τίποτα καλό;» (ΙΩΑΝ. 1, 47). Και ο Φίλιππος του είπε: «Έλα και δες μόνος σου» (ΙΩΑΝ. 1, 47). Ο Φίλιππος παροτρύνει τον Ναθαναήλ να συναντήσει τον Χριστό. Γνωρίζοντάς Τον θα καταλάβει ότι είναι ο Μεσσίας που περίμεναν για πολλούς αιώνες!

«Έρχου και ίδε» (ΙΩΑΝ. 1, 47). Τρεις λέξεις που περιγράφουν τα έντονα συναισθήματα του Φιλίππου μετά τη γνωριμία του με τον Χριστό. Τρεις λέξεις που αποτελούν και για εμάς μια πρόκληση να γνωρίσουμε τον Κύριο Ιησού Χριστό εμπειρικά και όχι θεωρητικά. Να συνδεθούμε μαζί Του. Να μην αρκεσθούμε σε μια απόμακρη θεωρητική γνώση όσων εξιστορεί το Ιερό Ευαγγέλιο, αλλά να γευθούμε τις ανεκτίμητες δωρεές που χαρίζει η παρουσία Του στη ζωή μας. Κυριακή της Ορθοδοξίας σήμερα. Ημέρα δόξας για την Εκκλησία μας, που εορτάζει τον θρίαμβό της εναντίον των φοβερών εικονομάχων και των αιρετικών κάθε εποχής. Η Εκκλησία μας προσκαλεί κοντά της για να γνωρίσουμε την πίστη που αιώνες τώρα διατηρεί ανόθευτη. Μας καλεί να ζήσουμε την απόλυτη πληρότητα που αισθάνεται ο άνθρωπος μέσα στον ιερό χώρο της. Μας καλεί να ενωθούμε με τον Κύριό μας Ιησού Χριστό!
Ο Ναθαναήλ αποδέχθηκε την πρόσκληση του Φιλίππου και τον ακολούθησε. Ενώ πλησίαζαν τον Χριστό, άκουσε με μεγάλη έκπληξη τον Κύριο να θαυμάζει και να λέει: «Να ένας γνήσιος Ισραηλίτης, χωρίς δόλο μέσα του» (ΙΩΑΝ. 1, 48). «“Από που με ξέρεις;” Τον ρωτάει ο Ναθαναήλ. Κι ο Ιησούς του απάντησε: “Προτού σου πει ο Φίλιππος να έλθεις, σε είδα που ήσουν κάτω από τη συκιά”. Τότε ο Ναθαναήλ του είπε: “Διδάσκαλε, εσύ είσαι ο Υιός του Θεού, εσύ είσαι ο βασιλιάς του Ισραήλ”. Κι ο Ιησούς του αποκρίθηκε: “Επειδή σου είπα πως σε είδα κάτω από τη συκιά, γι’ αυτό πιστεύεις; Θα δεις μεγαλύτερα πράγματα από αυτά”. Και του λέει: “Σας βεβαιώνω ότι σύντομα θα δείτε να έχει ανοίξει ο ουρανός, και οι Άγγελοι του Θεού να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν πάνω στον Υιό του Ανθρώπου”» (ΙΩΑΝ. 1, 49-52). Εννοεί εδώ ο Χριστός ότι οι Άγγελοι θα Τον υπηρετούν, επειδή είναι ο Υιός του Θεού, έγινε δε και άνθρωπος.
Με την Ενανθρώπηση του Κυρίου άνοιξε ο ουρανός, Παρέμεινε ανοικτός και σε όλη την επί γης παρουσία Του. Και από τότε δεν έκλεισε ξανά. Παραμένει ανοικτός στους αιώνες δια της Εκκλησίας Του. Η Εκκλησία είναι η ανοικτή πύλη του ουρανού. Και γι’ αυτό εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα. Διότι με τους αγώνες των Αγίων Πατέρων κράτησε ανοικτό τον ουρανό. Διατήρησε ανόθευτη την ορθή πίστη. Διασφάλισε τη δυνατότητα σε κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό να προσεγγίζει τον Θεό. Όσο και να προσπαθούν κάποιοι εκ των Ορθοδόξων να κάνουν Οικουμενιστικά ανοίγματα προς τους αιρετικούς και να καταργήσουν με τον τρόπο τους την Ορθοδοξία, δεν θα τα καταφέρουν! Την Εκκλησία την κρατά στα χέρια Του ο Ίδιος ο Θεάνθρωπος Χριστός! Γι’ αυτό και δεν πρόκειται η Εκκλησία του Χριστού να χάσει την ορθή της πίστη, ακόμη και αν χρειασθεί να πάει και πάλι στις κατακόμβες!
Εμείς πιστεύουμε πως η αλήθεια βρίσκεται μόνο στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Όπως μας διδάσκει ο αείμνηστος Αρχιμανδρίτης π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος: «Ο Οικουμενισμός δεν πιστεύει, ότι κάπου υπάρχει η Αλήθεια, ούτε ενδιαφέρεται για την Αλήθεια. Γι’ αυτό και δεν ψάχνει να την βρη. Ο Οικουμενισμός δεν πιστεύει, ότι υπάρχει η Εκκλησία του Χριστού, η ΜΙΑ, η ΑΓΙΑ και η ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ, η διαπυρουμένη από το Πνεύμα το Άγιο. Δεν πιστεύει ότι υπάρχει το Σώμα του Χριστού και η Νύμφη του Χριστού. Ούτε στον Χριστόν πιστεύει, ούτε στο Πνεύμα το Άγιο. Όταν ο Οικουμενισμός λέγη “Μία Εκκλησία” δεν εννοεί Μία και η Αλήθεια, Μία και η Διδασκαλία, Μία η Λειτουργική και Πνευματική ζωή. Αλλά εννοεί μία υπεράνω Εκκλησιών “Εκκλησία” και μία υπεράνω θρησκειών Θρησκεία. Μία χωρίς δόγματα και χωρίς Αλήθειαν “Εκκλησία”». (Η Αποκάλυψις εξηγημένη-Το κατά δύναμιν, εκδόσεις «Ορθοδόξου Τύπου», Αθήνα 1986, έκδοση 6η, σελίδα 61).
Αγαπητοί μου φίλοι, τη νύκτα της Γέννησης του Χριστού, είδαν ανοικτό τον ουρανό μόνο οι ταπεινοί Ποιμένες. Τώρα μπορεί ο κάθε πιστός να ατενίζει τον ανοικτό ουρανό μέσα στην Εκκλησία. Εισερχόμενος σε αυτή, εισέρχεται στον ουρανό. Επικοινωνεί δια της προσευχής με τους Αγίους και τους Αγγέλους. Επικοινωνεί με τον Ίδιο τον Θεό. Τον ονομάζει Πατέρα. Ζει διαρκώς την παρουσία Του. Λαμβάνει μέσα στην Εκκλησία Του τις ατίμητες δωρεές Του. Έχει τη δυνατότητα να ενώνεται μαζί Του μέσω των Ιερών Μυστηρίων και ιδιαίτερα μέσω του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Δια της Εκκλησίας εισέρχεται στον ουρανό για να απολαύσει τα άφθαρτα αγαθά της ουράνιας Βασιλείας του Κυρίου. Ήδη βρισκόμαστε στην ευλογημένη περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Ας προσπαθήσουμε να αγωνισθούμε πνευματικά, έτσι ώστε να πλησιάσουμε τον Χριστό από τον Οποίο και θα λάβουμε την Θεία Χάρη.
Με αγάπη Χριστού,
π. Βασίλειος.

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου